onsdag 19. oktober 2011

Småstrikk



Jeg hadde dilla på å strikke kluter for en tid siden. Det har blitt maaaange kluter etterhvert. Dette er super bilstrikk og ventestrikk. Jeg har alltid strikketøy i bilen når jeg henter unger på diverse aktiviteter. Det blir som regel litt venting, og da må minuttene brukes... Jeg er mest glad i garnet Føn til klutestrikk, men det er dessverre gått ut av produksjon. Føn er en blanding av bambus og bomull. Bambus har større absorberingsevne enn bomull og hindrer i tillegg bakterievekst. Supre egenskaper for en kjøkkenklut! Jeg har fått mange positive tilbakemeldinger på disse klutene.
Jeg har brukt mønsteret husmor Marias kopptue. Jeg har prøvd flere mønstre, men faller alltid tilbake til dette. Nå skal det trenes! Onsdag er det yoga som står på timeplanen. Jeg fikk en ekstra fridag i dag, så dagen skal nytes! Her på Sørlandet er det nok en nydelig høstdag. Og det er mye mulig at det blir litt strikking ja. Ha en god onsdag!

Mønster: Husmor Marias kopptue
Garn: Føn fra Gjestal
Pinner: 4 mm
Forbruk: 50 g

2 kommentarer:

  1. Hei! Oppdaget den kreative bloggen din idag!! Jeg vil gjerne følge deg videre for her var det inspirerende!!! Såå masse fint du lager!! Ha en fin onsdag!! Klem Ruth

    SvarSlett