mandag 15. oktober 2012

Bakedag

P10197861.jpg
I dag har jeg fri, og da synes jeg d er deilig å kunne bruke hele dagen på kjøkkenet. Det er hverdagslykke for meg.  Inspirasjon finner jeg ofte på trinesmatblogg.no. Trine og jeg har samme forbilde når det gjelder baking, nemlig Morten Schakenda og Åpent bakeri. Deres brød- og bakefilosofi har jeg snakket om tidligere her.

Det var tomt for brød, så da var det bare å sette i gang å bake brød. Med tre tenåringer i hus, går det med en del brød i løpet av ei uke. Oppskriften på Sissels grovbrød finner du her. Disse brødene har jeg bakt flere ganger tidligere. Jeg synes det er greit å variere litt, men prøver å bake grove brød til hverdags.

Når jeg setter i gang å bake, blir det ofte til at jeg lager flere ting. Jeg fikk lyst på hjemmelagede knekkebrød, og da ville jeg prøve Trines sesamknekkebrød. De ble veldig gode, og hvis du vil ha oppskriften, finner du den her.
2012-09-Tynne-sesamknekkebrød1.jpg
Bildene er fra Trinesmatblogg.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar