fredag 19. oktober 2012

Skappelgenser

Jeg er i gang jeg også. "Alle" strikker på en skappelgenser for tida til tross for tomme garnlagere overalt i Norge. Jeg begynte på en i beige i går, og da datteren kom hjem i går kveld, ønsket hun seg en i mørk rød. Da var det bare å ta en ny tur til garnbutikken, siden jeg husket at det lå igjen en del nøster rød Iris på Karmin Garn og Gaver da jeg var innom der i går. Jeg synes Iris er det absolutt mykeste garnet å bruke sammen med "vanlig" alpakkagarn. Hva mener du?
Den fargen som passet best sammen med den røde Irisen var Drops alpaca. Datteren var fornøyd med fargen.
Nå har jeg gjort unna dagens kontorarbeid, rapportskriving og husarbeid, så nå skal jeg sette meg ned og kose meg med nytt strikketøy! Det kommer til å gå unna på pinner 7 mm.

Kjøpte nye blomster også da jeg var i byen. Har fått så dilla på orange roser i det siste, synes det passer så godt sammen med fargene på trærne utenfor stuevinduene.

Ha en fin fredag! Ukas beste dag!

4 kommentarer:

  1. Ja Skappelgenserne er i vinden. De er jo deilige. For mange år siden strikket jeg en lignende til meg selv , det var før skappeltiden. Det var min egen modell.Uansett så er de deilige å bruke og enkle å lage. Rødfargen så fin ut. Takk for hyggelig kommentar hos meg. Ha en fin søndag

    SvarSlett
    Svar
    1. Min første genser strikket jeg som 10-åring på 80-tallet, og det var en liknende modell med pusete garn. Jeg husker imidlertid at garnet jeg valgte da, ikke var like mykt og godt å strikke med som Iris...

      Slett
  2. Jeg er enig med deg om Iris Alpakka. Utrolig mykt og "tettere" garn. Jeg har strikket 3 Skappel gensere/jakker, 2 med Iris og 1 med Faerytale. Med Faerytale er de lettere og luftigere, med Iris blir de tettere og varmere. Hvis jeg skal strikke flere så blir jeg garantert å holde meg til Iris.
    Den genseren din blir nydelig i rødt.

    SvarSlett