mandag 26. september 2011

Lykke er en rolig start på dagen...

Jeg elsker mandager! Det har ikke alltid vært sånn, men i det siste har jeg jobbet med meg selv for å snu den litt leie mandagsfølelsen. Etter en travel jobbehelg og kurs, er det deilig med en litt roligere start på dagen. Jeg skal ikke på jobb før senere utpå dagen. Etterpå er det trening igjen.



I sommer fikk jeg lyst på litt andre farger i stua. Jeg tok turen til Garnloftet Helle på Bråvann i Kristiansand. Jeg kjøpte en kilo med Nepal og satte i gang med teppet først. Jeg søkte litt inspirasjon på nettet, og valget falt på denne oppskriften.




Mulig at jeg hekler en blondekant rundt langsidene på teppet etterhvert. Det er også mulig at jeg hekler det litt lengre, men enn så lenge er det akkurat passe for å slenge over meg når jeg legger meg på sofaen.



Fant ut at jeg ville prøve meg på oldemorruter også, og da tok jeg utgangspunkt i denne oppskriften. Jeg fant ut at jeg ville pynte med noen blomster, og fant fram boka Retromasker og brukte deler av en oppskrift fra boka. Jeg heklet bakstykke også, men da heklet jeg bare en stor rute i den mørkeste fargen.  Jeg er rimelig fornøyd, men skulle valgt en annen måte å hekle rutene sammen på. Garnet er godt å hekle med og det kan gjerne anbefales.

Mønster:  Sikksakk-teppe og ruter fra Drops og heklet rose fra Retromasker
Garn: Nepal
Heklekrok: 5 mm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar