tirsdag 27. september 2011

Rosepute


Boka Retromasker av Tine Solheim har mange flotte oppskrifter. Jeg har allerede laget flere av tingene fra boka, blant annet denne puta. Den har vært ferdig en stund, men ble liggende uten bakstykke lenge. Helt til nå... Jeg hadde tenkt å sy bakstykke, men det ble så plundrete å få til at jeg like godt heklet et bakstykke. Jeg heklet en firkant likedan som forstykket, men uten rosen. Jeg ble rimelig fornøyd med sluttresultatet. Puta er tiltenkt en niese, så nå får den snart et nytt hjem...

Mønster: Rosepute fra Retromasker
Garn: Alpakka fra Sandnes Garn
Heklekrok: 4 mm

2 kommentarer:

  1. Hei Bente!

    Gratulerer så mye med ny, flott blogg!
    Puten var helt nydelig! Er veldig misunnelig på niesen din som får så fin pute:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Wow! Den var rålekker! Heldige niese :) Gøy å gi bort noe SÅ fint :)

    SvarSlett