fredag 2. desember 2011

Bellas mittens

Har begynt på enda et par Bellas votter. Har strikket endel par tidligere, men alle er gitt bort. Kanskje disse blir til meg selv, ikke godt å si i disse juletider. Godt å ha noen hjemmestrikkede gaver på lur også... Oppskriften finner du her.


Har ikke kommet så langt enda, men skal jobbe noen nattevakter nå fremover, så da går det unna regner jeg med. Godt å ha et strikketøy i hendene, så sovner jeg iallefall ikke. Og med en lydbok å høre på samtidig, går timene som en røyk på jobb også nattestid. Har brukt dette garnet tidligere også, er sånn passe fornøyd med det. Kunne nok ha brukt et garn som er litt tykkere, tenkte jeg skulle prøve meg på et par i Eskimo etterpå. Øver meg på å bruke Magic loop, synes det er deilig å slippe alle strømpepinnene, og det beste er jo at begge vottene blir ferdige samtidig.

Mønster: Bellas mittens av Marielle Henault
Garn: Alfa fra Sandnes Garn
Pinner: 5 mm
Forbruk: 100 g (kort versjon)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar