lørdag 10. desember 2011

Wollmeise-tur til Pfaffenhofen

Jeg er i München i helgen. Jeg kjente ikke så mange fra reisefølget før vi dro, men jammen meg var det ikke mindre enn fire strikke- og hekleglade damer som møttes på flyplassen fredag morgen. Jeg nevnte at jeg ville dra til Pfaffenhofen for å kjøpe garn, og det ville de tre andre gjerne bli med på. Vi fikk bare satt fra oss bagasjen på hotellet før vi tok toget en halvtimes tid utenfor München. Jeg hadde lest om butikken på en blogg. Det var flott veibeskrivelse på nettet, så vi hadde ingen problemer med å finne frem.
Her er jeg utenfor butikken. Sjekk posen med strikketøy fra Karmin. Jeg drar aldri på tur uten strikketøy, og iallefall ikke på togtur til en garnbuikk. Nå skal det sies at det ikke ble strikket så mye som en maske på denne turen. Toget var nemlig så fullt at folk måtte dyttes inn på toget for å klare å lukke dørene. En heller svett opplevelse!
Her er litt av utvalget som finnes i butikken.
Her finnes garn i alle regnbuens farger. 
Her har jeg funnet frem yndlingsfargen min.
Vi fikk også med oss et julemarked i Pfaffenhofen. Her selges glühwein og julepynt. En koselig tur!
Slike boder var det mange av.
Her er garnet jeg kjøpte.


1 kommentar:

  1. åjåjåj var du der!! Så heldig du var! En dag håper jeg også at jeg lander der i meiseland :)

    SvarSlett